2 Temmuz 2016 Cumartesi

Karanfil Fanzin'in 20. Sayısı Çıktı


Karanfil Fanzin'in 20. sayısı çıktı. Sınırı 20. kez geçiyor, sesimizi 20. kez yükseltiyor ve yarım bıraktığımız şarkıya 20. kez dönüyoruz. Sevecen değiliz, gidin buradan. "KIRBAÇ KİMİN ELİNDE SEMER KİMİN BELİNDE" manşetiyle okurlarımızı karşıladık ve Cemal Süreya'dan iki mısra ile bir de not bıraktı. "Bir kırıldık daha da kırılırız / Kimse dokunamaz bizim suçsuzluğumuza."

Ön sayfada bir söyleşi ile karşılaşacaksınız. İdare Heyeti olarak Şair İdris Ekinci ile tespih üzerine konuştuk. Ekinci, tespihlere olan alakasının ne zaman başladığını, tespih ile olan münasebetlerini, tespih koleksiyonunu ve vefatından sonra tespihlerinin kime bırakılacağına dair sohbet ettik.

Geçtiğimiz Mayıs ayında IAN Edebiyat'ın fanzin özel sayısına konuk olmuştuk. Okurlarımız IAN Edebiyat'ın konuk olduğumuz sayısını temin edememiş. Biz de IAN'a verdiğimiz röportajın tam metnini bu sayımızda sizlerle paylaşmaya karar verdik.

Dinçer Karan, eleştiren - haşin bir yazı ile karşımızda. "Türk Şiirinin Ontolojik Orjini: Müslüman Olmak" başlıklı yazısı ile şiir ve şuur, dil ve kalp kavramları arasında Türk şiirinin belediyeleşme sürecine işaret eden bir yazı ile bu sayımıza katkıda bulunuyor.
Şiirimiz Amerika‟ya kafa tutamıyor.
- Dinçer Karan
Karanfil'in bu sayıdaki şiirleri ise Eyüp Aktuğ, Yasin Fişne ve Ali Yılmaz'a ait.

Eyüp Aktuğ, Mustafa Melih Erdoğan'a ithaf ettiği Faaliyet Raporu isimli şiirinde bankalardan, holdinglerden, mezar kazıcılardan, afro sokaklardan söz ediyor ve dünyanın gavurlukla meşhur olduğunu hatırlatıyor. "yağmur amerika için tehlikeli bir maddedir, / piyasalar tedirgin olur suriyeli çocuklar sınıra yaklaşınca" mısraları ise Ortadoğu'nun kabarık yazgısına işaret ediyor.

Yasin Fişne,  Burak Eskici'ye ithaf ettiği Torna isimli şiirine ummayarak başlıyor ve şair kendini tehdit ederek, tekzip ederek, tecrit ederek derinleşen bir yenilgiden söz açıyor. "ummayarak başlıyorum şiire / uyuyarak, ısıtarak sütümü yatmadan önce" mısralarıyla umulmayanı hesaba katıyor.

Ali Yılmaz, "Atilla'ya, serinlik olsun diye" ithafıyla başladığı Ak Sakadan Kan Aksa Donar Mı Damarların Hürriyet başlıklı şiirinde yeraltı sularına karşı geliştirdiği savunma ile yağmurda kırılan şemsiyeleri gösteriyor bizlere.  "bir çocuk benimle yine konuşabilir, mümkün, yağmur yine yağabilir / şemsiyem olabilir veyahut tam tersi, yağmur her halükarda rahmettir" mısraları ile yağmura yürüyor.

Karanfil'in bu sayıdaki öyküleri ise Atilla Doğan ve Ebubekir Elmastaş'a ait.

Atilla Doğan, Bir Gün Bir Gece ismini verdiği öyküsünden bir arkadaş çıkarıyor okurlarına. Sloganlardan, kalabalık caddelerden, yarım kalan şarkılardan ve eve dönerken ayağına batan taşlardan kurguladığı bu hikaye ile size vaad ettiği bir şeyler var.

Ebubekir Elmastaş ise Gözlük isimli kısa öyküsü ile deneysel bir üslup kullanıyor. Bir ateş böceği ile bir insan arasındaki duygusallığın sınırlarında bizleri gezdiriyor.

Rafa Düşenler bölümünde ise dört kitaba işaret ediyoruz. Ebabil Yayınları'nın şiir dizisine dört kitap daha ilave edildi. Hangi Anahtar, Pasaportsuz Türk, Paslı Çiçek ve Ben Seni Sonra Ararım bu sayının kitaplığını oluşturdu.

Karanfil Fanzin – 20. Sayı İndeksi

Röportaj Bölümü

  • İdare Heyeti - Şair İdris Ekinci ile Tespih Üzerine Konuştuk
  • İdare Heyeti - Karanfil Fanzin Hakkında Aşağı Yukarı Herşey

Eleştiri Bölümü

  • Dinçer Karan - Türk Şiirinin Ontolojik Orjini: Müslüman Olmak

Şiir Bölümü

  • Eyüp Aktuğ - Faaliyet Raporu
  • Yasin Fişne - Torna
  • Ali Yılmaz - Ak Sakadan Kan Aksa Donar Mı Damarların Hürriyet

Öykü Bölümü

  • Atilla Doğan - Bir Gün Bir Gece
  • Ebubekir Elmastaş - Gözlük

Karanfil Fanzin - Dağıtım Noktaları 

Sivas:

  • Dünyayı Kurtaran Kitabevi
  • Kahve Meclisi

Sivas Dışı:
E-Posta adresinize pdf dosyamızı gönderiyoruz. Sizlerde fotokopiciden 10 kuruşa çıktı alabiliyorsunuz. Boyutun A3 olduğunu belirtmeyi unutmayın. Ricamız ise şu: renkli kağıda baskı almayın.

karanfil.fanzin@gmail.com
twitter.com/KaranfilFanzin
karanfilfanzin.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder