11 Eylül 2015 Cuma

Unutmak - Yasin Fişne

(Karanfil Fanzin'in 15. sayısında yayınlanmıştır.)

bir giriş cümlesi bulmalıyım yirmibirinci yüzyıldan
güneş ışınlarının demirbaş kaydını
perdelere sormalıyım
peki ya bakışların?
bakışların selamlıyorken giyotinleri
ben karanlıkta
kirli sakal koalisyonlardan hesap sormalıyım
bir emzikle başlayan suskunluğuma
bir facia yaşatmalıyım kaçkar’ın ardında
-kaç karın sürmeli açlığım-
sütliman bir kentte şafak saymalıyım
artık anlamalıyım
kopya çekmenin sınava dahil olduğunu
biliyorum bir gün karşılaşacağız küçükhanım
ne dersin?
biraz daha bu kipi kullanmalı mıyım?
buruşuk kağıtları andıran kulaklarım
sesini duymuyorlar duyacaklar mı sesini?
duymalılar sesini
yüreğime kitap kalınlığında kar yağdırmalı
rimelsiz kaşların
tabi önce sigortalı bir giriş cümlesi bulmalıyım.

sana sirkeli şiirler yazmak istedim hep
aslına uygun baş ağrılarına karşı
tarihi geçmiş ajandalara notlar alıyordum
malum gelecek sancısı
biliyordum aslında
-unutmak da bir nimettir.
.
.
bir telgrafla anlatmalıyım bunu
alın çizgilerime konan kuşlara.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.