Ali Küçük'ün kısa film kültürü ve ülkemizde kısa metraj sinema yanılgısına eğildiği "Türkiye'deki Kısa Metraj Sinema Algısı Üzerine" başlıklı yazısıyla bir çok genç yönetmenin ve sinema heveslilerinin içine düştüğü yanılgıdan söz ediyor ve şu cümleler ile meseleyi şerh ediyor.
Şiir nasıl düz yazıya göre daha kolay görünüp aslında daha zorsa, kısa metraj da uzun metraj sinemadan kolay gibi görünür; ancak zordur.
- Ali KüçükOmar K. Sarah ise "Şiirimizin Memelerindeki Süt Kurudu Mu?" başlığını verdiği yazısıyla lisanı muhafazada ve cins beyin yetiştirmedeki iflasımızı işaret eder, şiirimizin artık bir mesele sahibi olmadığını ilan ediyor.
Artık bir mesele sahibi değiliz ve her şeyde iflası tecrübe ettiğimiz gibi edebiyat sahasında da iflası tecrübe ediyoruz. Düze çıkamıyor, Müslümanca düşünemiyor ve Avrupalılık iddiasında ilerlerken, Avrupalının bize tiksinti ile baktığını göremiyoruz. En acısı ise Avrupalılığa karşı geliştirdiğimiz antitezlerin ve Avrupa’ya başkaldırı iddiasıyla kaleme aldığımız eserlerin bizleri daha gülünç bir komedyaya sürüklemesi.
- Omar K. SarahYasin Fişne, Sezai Karakoç'un Doğum Işığı kitabından kuvvet bularak, bir doğumun sancısını müjdeliyor. "Cemiyetin Rahminde Bir Doğum Sanıcısı" diyerek bizleri karşılayan yazısında, fikir planında tahlile tabi tuttuğu Doğu ve Batı kavramlarından başlayıp Diriliş Yolu ile neticelenen bir sağanağın içine sokuyor okurlarını.
Rasyonalizm de materyalizm gibi metafiziği reddeder. Böylece kardeşliği de reddetmiş olur. Rasyonalizm o meşhur Temel fıkrasındaki gibi ruh otoyolunda ters yöne girmiş ve öylece devam etmektedir. Ruh akla sığmaz.
- Yasin FişneMızrap Güleç, "Rönesans" ismini verdiği yazısıyla yüz elli yıldır batının defterini temize çektiğimizi hatırlatıyor. Batının en büyük zaferi olarak gördüğü Rönesans'ı ve Rönesans ithalini işaret ediyor.
Onlar gibi giyiniyor, onların dilini öğrenmeye çalışıyoruz. Koca koca binalar yapıyor, sokaklarımıza zift ve beton döküyoruz. Şu yüz elli yıldır batının tarihini kendi defterlerimize temize çekiyoruz. - Mızrap GüleçEngin İsmailtorunu, bir hikayeyle bu sayımıza katkı sunuyor. "Elimdeki Çekiç" ismini verdiği hikayesinde bir dünya hayatından bir manzara sunuyor bizlere.
Karanfil Fanzin – 19. Sayı İndeksi
Sinema Bölümü
- Ali Küçük - Türkiye'deki Kısa Metraj Sinema Algısı Üzerine
- Omar K. Sarah - Şiirimizin Memelerindeki Süt Kurudu Mu?
- Mızrap Güleç - Rönesans
- Yasin Fişne - Cemiyetin Rahminde Bir Doğum Sancısı
- Engin İsmailtorunu - Elimdeki Çekiç
Karanfil Fanzin - Dağıtım Noktaları
Sivas:
- Dünyayı Kurtaran Kitabevi
- Kahve Meclisi
- Emin Kitabevi
E-Posta adresinize pdf dosyamızı gönderiyoruz. Sizlerde fotokopiciden 10 kuruşa çıktı alabiliyorsunuz. Boyutun A3 olduğunu belirtmeyi unutmayın. Ricamız ise şu: renkli kağıda baskı almayın.
karanfil.fanzin@gmail.com
twitter.com/KaranfilFanzin
karanfilfanzin.blogspot.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.