11 Eylül 2015 Cuma

Açık Hesap - Azad Tartut

(Karanfil Fanzin'in 15. sayısında yayınlanmıştır.)

Bağışla, hatırlatmak durumundayım
bir kitap borcun var bana.
mevsimi kaçmış bir karada
suda boğulmuş karıncanın ahı kalırsa,
bilirim ağlarsın.
bağışla, bir kitap borcun var bana.

aç kalmak üzere verilen yemin,
sayfalarca ve eksiksiz.
belki loş belki çok aydınlık çehren.
ama üzüleceksen de hatırlatmak durumundayım
bağışla, bir kitap borcun var bana.

tahammülü isyanda bırakmış riyakardır
yüz sildiğin havlu.
üstüne not yazılmış-yahut silinmiş.
unutmuşsundur
geçtim sabahlarından.
hatırlatmak durumundayım
bağışla, bir kitap borcun var bana.

Konuşmasan da olur, bakmasan ağlamam
ağlayanı sakat atlar öpsün.
bebek turnayı görmüş
bebek turnayı öpmüş
bebek turnayı vuramamış
turnalar üstüne olmasa da olur
hatırlatmak durumundayım
bağışla, bir kitap borcun var bana.

vakti değil farkındayım,
konuşmamamız gereken çok önemli şeyler var yine
bıyıklarım ağzıma giriyor,
bir beyaz seni soruyor ,peynirsiz.
anlamayacakları bir dilde susturuyorum kendimi.
tahammülü isyanda bırakmış riyakardır
yüz sildiğin havlu.
üstüne not yazılmış-yahut silinmiş.
unutmuşsundur
geçtim sabahlarından.
hatırlatmak durumundayım
bağışla, bir kitap borcun var bana



Pancar motoru sesini anımsıyorum,
babamı hatırlıyorum kuyubaşında,
annem bahçede ot yoluyor
çok zaman önce.
abimi kaya altında kalırken görmüştüm
çok küçükken düşümde.
bazı şeyler daha vardı ama unuttum.
sen unutma, hatırlatmak durumunda kalırım.

unutmak, kodese evrilmiş dünyada
telli duvaklı gelin değil.
Bütün güzel şair abilerin annesi çay yapıyor,
benimki daha güzel yapıyorsa da
bu beni şair kılmıyor.
bütün şairler yalancıdır diyor eski bir kitap
yalan söylemeye doyamıyorum
bu beni yine şair kılmıyor.
acıyorum, ama unutmuyorum.
bir kitap borcun var bana.

ama üç sayfa ama beş sayfa
Kuran versen olur,
üç kere öpüp alnıma değdiririm
tüm abdestlerimi birleştirip.
Tüm abdestlerin bozulsa,
ruhunu tavaf etse yeryüzü örümcekleri
cehennemden cehennet beğensen,
unutma, hatırlatmak durumunda kalırım
ki bu çok yorucu olur
bağışla, bir kitap borcun var bana.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.