31 Ekim 2015 Cumartesi

Başlangıç Çizgisi - Ali Yılmaz

(Karanfil Fanzin'in 16. sayısında yayınlanmıştır.)

I.
kül ve toprak
arasındaki fark
neyse ondan, beni aynadakinden ayıran
işte o sivrilik o ince çizikten başlamalı aramaya
kaybettiğimiz yerden başlamalı
ama önce neyi kaybettiğimiz
biri söylesin leyla‟nın paristen farkı nedir?

II.
hırkamdaki isyanın vakti geldi
haki bir ateş beni sarmıştır çoktan
nasıl ağlarsa bir çocuk
gözyaşı makyajı nasıl delerse
bir babanın, yüreğini dağ gibi gererek baktığı neyse
bu isyan öyle bir isyandır işte
ses tellerimi bandoya ayarladım
fakat,
iki ucu modernist bir dünyada
çağı neresinden tutsam kırılacak
ikindiler çarçabuk geçiyor
ki zaten ha nisan olmuş ha elimizde bir avuç su
ama
kambur kadınlar ki onlar, alınlarında seher gibi nur
bir damla gözyaşını bir denizden çekerek
bir anlamı belinden kavrayarak
kırk ikindi yağmuruna çıkarlar
boğuk sesiyle gökyüzünün bize sunduğu budur
böylece anne kokuşmuş bedenler arasında
bir gül kokusudur

III.
Ellerimi ovuşturdum
Dünya büyük arabam yok
Ve ben satrancı yalnız tahtasında bilirim
Böylece sekiz köşeli bir zarla sizden ayrılıyorum

IV.
kolsuz yollar bu bilge zeytin ağaçları bursa
nasıl oluyorsa bir hissizlik hissi
doğru söyle göçmen kızı
dağın eteklerini ne zaman kestiniz
böylece düşüyoruz böylece zeytin ağaçları böylece ölüm
ben zaten uzaktım
elhamdülillah

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.