7 Haziran 2017 Çarşamba

Gecikmişliğim - Çağrı Subaşı

(Karanfil Fanzin'in 22. sayısında yayınlanmıştır.)

-bismillah allahümme inni euzü bike minel hubsi vel habais-

dünyaya adım attım, yere altı yalanlardan kakma bir sundurma diktim
iğdişini gerdim, seslendim, yoktu geri bildirim
karardım, dünyayı sardım yerle yeksan
avucum seslere girdikçe kirlendi
hayatım bir akrep kıskacıyla kurgulandı
birçok kelimeler işittim, işitmeye yer edindim

sesimi çatallıyorum dünyadan, ayrımını yapıyorum seçilmiş sözlerden
geriden sesliyorum olan biteni, rıhtımı esirgiyorum hayatımdan
hızını almışken dünya
düğümü çözmekten sıyırıp bir düğüm daha, yazgına
bir kurşun daha katıyorum
seni buradan sakındırıp şuraya kelimesiz hedefliyorum
eğik çizgilerle aram iyi, kalınlığa yanaşmadan böyle yazıyorum

ve sen sevgili çevirdim kendimi sana böyle cebelleşirken her sabah
kaynağını kaç derin nehirden aldın sayamadım, tutmadı kanım basıncına
bir beden bükücü, benden gidici, ruh söktürücü çeyizle dikilmişliğin
açma teşebbüslerim açtıkça kapanmak esaretinde
kıyılmadı bu kaygısız duruşlarımın nikahı,  bir yerde sana
yuvarlandım
geç kalmakla yadırgandım kaç sabah, kaç sabah seni kaçırmakla
uyandım.

her yörüngenin merkeze bağlanan bir istasyonu olmuşken
varken savrulan otların kara saplarını ayıran bir yaban
sana tek yönlü gidiş gelişlerim dönüşürken çift şeritli bir yola
bu derin bekleyişim solacaktı hissettim
kefene yakışan bir cesetti bu gecikmişliğim.

bu gecikmişlikten ötürü pas tutan, bu hançerin kırgın noktasından
vurulan
nitrat kokulu yanık küfler barındıran
ayağını uzatmadan yorgun sözlerin kifayetsizliğine
yeni bir ton bırakıp çekilen sözlerim
aymazlığın solan yüzüne üfledi
ertelendi fişeği mahmuz atımın, bundan ötürü
dünya duruldu.
zul sayfalarımın kapağı ağır bir kalkan oldu
geride bir ayağı aksak kalış, bu sıtmalı yalnızlık, bu cevhersiz gençlik
rengini delirten bu işlenmez demir
hep yarım tamamlanışlarla vadesini geçirdi.

uyandı gece bir bekleyişin derin şehvetinde
ve gergin yüzün yonttu şehrin kusmuş yollarını
damar onu çevirdi, akışına serdi, kan susmaz oldu

ve kalmak için kalmayanı kaldırarak
kala kaldım bu dünyada kusursuz bir kalışla
-elhamdülillahillezi ezhebe annil eza ve afani-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.